The Polish Consumer Conference took place on 9-10 May 2016. Its goal was to provide the participants the opportunity to exchange experience and help them [entrepreneurs, practicing lawyers and economists] establish contact with representatives of the most important organizations involved in the protection of consumers’ rights in Poland, including courts. The conference was an opportunity to sum up the scientific achievements related to the consumers’ protection. It also helped to point out current and future challenges for scientists and practitioners specializing in law and economics of consumer protection. The conference covered four areas: (1) Abusive clauses; (2) Prohibition of infringing collective consumer interests; (3) Economics of consumer protection; (4) Consumer and competition protection in energy sector

Konferencja ekonomiczna CARS i UOKiK program Conference programme

Konferencja ekonomiczna CARS i UOKiK Folie panelistów 2. części konferencji Call for Papers

Konferencja plakat Plakat

Konferencja raport Conference report

WORKING PAPER:

Możliwość orzekania o uznaniu za niedozwolone postanowień wzorca umowy sprzecznych z bezwzględnie obowiązującymi przepisami prawa – argumenty za i przeciw
Nowa prerogatywa Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów do przedstawienia istotnego poglądu w sprawie
Praktyki naruszające zbiorowe interesy konsumentów w świetle zupełnej harmonizacji praktyk handlowych wynikającej z dyrektywy 2005/29/WE o nieuczciwych praktykach handlowych
Przyszłość arbitrażu konsumenckiego – zapis na polski sąd polubowny jako niedozwolone postanowienie w umowach z konsumentami
Art. 24 ust. 2 pkt 4 - nowa praktyka naruszająca zbiorowe interesy konsumentów w świetle nowelizacji ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów z 2015 r.
Naruszenie dobrych obyczajów a praktyka naruszająca zbiorowe interesy konsumentów
Nowe kompetencje Prezesa UOKiK w sprawach praktyk naruszających zbiorowe interesy konsumentów – instytucja tajemniczego klienta (mystery shopper)
Próba dookreślenia terminu „zbiorowy interes konsumentów”- definicja oraz jej wyznaczniki
Wirtualizacja zachowań konsumentów na rynku usług energetycznych
Eliminowanie postanowień niedozwolonych z wykonywanych umów o charakterze ciągłym w obrocie konsumenckim
Ekonomiczne warunki przyłączenia nowych odbiorców do sieci energetycznej a interes ekonomiczny konsumentów

CARS

Centre for Antitrust and Regulatory Studies,
University of Warsaw, Faculty of Management

PL - 02-678 Warsaw, 1/3 Szturmowa St.
website: www.cars.wz.uw.edu.pl (cars English site)