Szkolenie dla pracowników pionów regulacyjnego i promocji Telekomunikacji Polskiej S.A., zorganizowane przez Centrum Studiów Antymonopolowych i Regulacyjnych WZ UW oraz Kancelarię Prawną Wierzbowski Evershedes.
Zakres szkolenia:
1. Pozycja i działalność dominującego operatora telekomunikacyjnego w świetle prawa ochrony konkurencji
2. Zakazane praktyki jednostronne dominującego operatora telekomunikacyjnego:
a. Wiązanie i pakietowanie produktów w ofertach operatora
b. Udzielanie rabatów lojalnościowych klientom
c. Stosowanie cen poniżej kosztów, zwłaszcza w promocjach, przetargach
d. Klauzule wyłącznościowe
e. Nierówne traktowanie klientów w sferze cen (dyskryminacja cenowa)
f. „Margin squeeze”
g. Odmowa zawarcia umowy
3. Informacja i reklama jako „naruszenie zbiorowych interesów konsumentów” czy „nieuczciwa praktyka rynkowa”:
a. Nieuczciwa, wprowadzająca w błąd reklama
b. Znaczenie „rzetelnej, prawdziwej i pełnej informacji
c. Czyny nieuczciwej konkurencji stanowiące naruszenie zbiorowych interesów konsumentów
d. Klauzule abuzywne: przykłady
e. Nieuczciwe praktyki rynkowe: wprowadzenie w błąd, „agresywne” praktyki rynkowe