• Tytuł: Społeczna odpowiedzialność biznesu. Wymiar konstytucyjny i międzynarodowy
  • Autor: Maciej Bernatt
  • Seria: Studia i Monografie Antymonopolowe i Regulacyjne (4)
  • Wydawnictwo: Wydawnictwo Naukowe Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego
  • Miejsce wydania: Warszawa
  • Rok wydania: 2009
  • ISBN: 978-83-61276-27-2

Społeczna odpowiedzialność biznesu. Wymiar konstytucyjny i międzynarodowyCzwarta publikacja z serii „Studiów i Monografii Antymonopolowych i Regulacyjnych” – efekt indywidualnego projektu badawczego autora – jest pierwszym w Polsce tak kompleksowym ujęciem zagadnienia społecznej odpowiedzialności biznesu z perspektywy nauk prawnych, zwłaszcza w wymiarze konstytucyjnym i międzynarodowym.

Prezentowane w książce normatywne spojrzenie na społeczną odpowiedzialność biznesu może mieć duże znaczenie praktyczne zarówno jako przyczynek do dyskursu naukowego nad tym zjawiskiem, jak i zachęta do angażowania się przedsiębiorców w działania prospołeczne. Prawne spojrzenie na społeczną odpowiedzialność biznesu pozwala także oderwać to zjawisko od jego tradycyjnego pojmowania jedynie w kategoriach promocji przedsiębiorców. Na szczególną uwagę zasługuje prezentowane przez autora porównanie obowiązków przedsiębiorców wynikających z norm prawnych oraz z zasad społecznej odpowiedzialności biznesu.

 

Książkę w wersji elektronicznej można pobrać tutaj

 

CARS

Centrum Studiów
Antymonopolowych i Regulacyjnych

c/o Wydział Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego
02-678 Warszawa, ul. Szturmowa 3
Budynek B, III p. pok. B-319