Czwarta publikacja z serii „Studiów i Monografii Antymonopolowych i Regulacyjnych” – efekt indywidualnego projektu badawczego autora – jest pierwszym w Polsce tak kompleksowym ujęciem zagadnienia społecznej odpowiedzialności biznesu z perspektywy nauk prawnych, zwłaszcza w wymiarze konstytucyjnym i międzynarodowym.
Prezentowane w książce normatywne spojrzenie na społeczną odpowiedzialność biznesu może mieć duże znaczenie praktyczne zarówno jako przyczynek do dyskursu naukowego nad tym zjawiskiem, jak i zachęta do angażowania się przedsiębiorców w działania prospołeczne. Prawne spojrzenie na społeczną odpowiedzialność biznesu pozwala także oderwać to zjawisko od jego tradycyjnego pojmowania jedynie w kategoriach promocji przedsiębiorców. Na szczególną uwagę zasługuje prezentowane przez autora porównanie obowiązków przedsiębiorców wynikających z norm prawnych oraz z zasad społecznej odpowiedzialności biznesu.
Książkę w wersji elektronicznej można pobrać tutaj